Azt mondják az a lényeg, hogy azt csináld, amit szeretsz. Ez igaz, de az is igaz, hogy a megfelelő munkakörnyezetben teljesedik ki az egyén. Sokan hiszik azt, hogy aki otthon dolgozik az szerencsés, azonban ennek a környezetnek is megvannak a maga zavaró tényezői és kihívásai: hangoskodó vagy fúró szomszédok, "ha már úgyis otthon vagy" típusú családi kérések, a megszokott kényelem, a házi munka, a kutyánk hozza a játékát... Azt hiszem mindenki tud olyat mondani, ami hátráltatja az otthoni munkában. Itt jönnek a képbe a közösségi irodák, ahol nyugodt környezetben és profi körülmények között lehet dolgozni
A közösségi iroda segít elválasztani a munkát és az otthont
- Vendégek érkeznek? Illene beszélgetni velük, pedig határidő van.
- Huhh, hallom a párom épp a kedvenc sorozatunkat nézi. Ezt még megnézem vele!
Na, így nehéz célirányosnak maradni.
Növeli a produktivitást
Tudtad, hogy állva dolgozni sokkal termelékenyebb? Ezt ma már számos kutatás alátámasztja. Az Edinburgh egyetem jelentéséből például kiderül, hogy az irodai dolgozók több időt töltenek ülve, mint a nyugdíjasok. Ha olyan derékfájós vagy, mint én, akkor szintén értékelni fogod ezt a módot.
Számos nagy cég is felismerte már, hogy mennyire előnyös, ha kollégáiknak álló munkaállomásokat is biztosítanak. Az egyik ilyen vállalat az Apple. Ez persze nem jelenti azt, hogy végig ácsorogni kellene. De egy plussz, hogy erre is van lehetőség.
Visszajelzések
A közösségi irodák a különböző képességű emberek olvasztótégelye. Így bármivel kapcsolatban szeretnél visszajelzést kapni egészen biztos, hogy számtalan aspektusból ráláthatsz az adott dologra.
Időt takarít meg
Hogy hányszor hallottam közösségi irodában azt a mondatot, hogy "van ez és ez a program miért nem azt használod?" már meg sem tudnám számolni. Azt főleg nem, hogy az ilyenek miatt hány órával kellett kevesebbet dolgoznom. Nem mindegy ugyanis, hogy egy folyamatot egyedül oldok meg, vagy használok egy kész megoldást, ami direkt arra van kitalálva. Ezek olykor pénzbe sem kerülnek, mert ingyenes próba verziók, vagy annyira olcsóak, hogy megéri több órányi munkát kiváltani velük. De elég gyakori az is, hogy befizetek valamire, mert annyira hasznos, hogy szó szerint kár kihagyni. Ha nagyon speciális, de gyakori és időigényes egy feladat szinte biztos, hogy találok itt olyan szakembert, aki készít hozzá nekem egy alkalmazást vagy asztali programot. Jó példa erre a webáruházakba történő feltöltés automatizálása.
Könnyen fel tudok venni videófelvételt
Tegyük fel, hogy egy ügyfél szeretne egy rövid videót elkészíteni. Egyrészt ehhez nem jó akármilyen helyszín. Aki már próbált szabadtéren felvenni, hamar rájött mennyi zajt kell kivágni a felvételekből, hogy azok hallgathatóak legyenek. Egyszer egy távoli flexelés, kutyaugatás, elszáguldó repülő, máskor egy szék vagy asztal tologatás, ilyen-olyan koppanások, csürüszkölések, egy elhaladó autó... Ha nincs külön ehhez való felszerelésem az eredmény olyan is lesz.
Marad tehát a beltéri felvétel. Erre a legalkalmasabb egy kellemesen berendezett szoba vagy terem. Egyes közösségi irodákban kivetítő is van, így egy előadást is könnyebb megtartani és rögzíteni. Ráadásul csend van. A légkondit leállíthatom vagy egy megfelelő zajszűrés után egyszerűen kiveszem a felvételből. (Mivel elég konstans zaj így szűrni is egyszerű.)
A felvételek minőségét tovább növeli, hogy választhatok fehér, vagy színes hátteret, téglafalat, elválasztó paravánt, illetve nagyobb teret az igények szerint.
Olyan közösségi irodák is vannak, ahol komplett videós csapatok vannak. Az ő véleményüket is ki lehet kérni, vagy ha a büdzsé engedi, akkor bevonni őket a kívánt eredmények elérése érdekében.
Kiváló lehetőség, amikor indul a cég
Mivel külön irodát bérelni elég költséges egy induló vállalkozásnak, ezért jelentős költség megtakarítás a közösségi tér. Ráadásul sok olyan apró gondot is levesz a vállról, mint a takarítás megszervezése, a nyomtatóban történő patron-csere, vagy épp a kávé/üdítők beszerzése. Az iroda berendezés is elég húzós tud lenni: ergonómikus székek, asztalok, konyhai berendezések, internet megosztás, megosztott nyomtatók - hogy csak néhány alap dolgot említsek.
Segítség az árazásban
Szintén kezdő cégek és magánvállalkozók problémaköre, hogy miért mennyit számlázzanak. A közösségi irodákban dolgozók hasznos tanácsokat és saját tapasztalatokat egyaránt meg tudnak osztani egymással. Így sem a túl- sem az alulárazott ajánlatadás nem fordulhat elő többé.
Hiányzik a techikai hozzáértés?
Annak is érdemes kipróbálnia a közösségi életet, aki nem a digitális kor gyermeke, vagy teljesen más területekben jártas. Megfordulnak itt programozók, grafikusok, webfejlesztők, rendszergazdák, marketingesek, videósok, üzlet fejlesztési tanácsadók, kereső optimalizálók, HR-esek, PR szakértők, szövegírók (és még ki tudja milyen új szakmák születnek a kor igényeit kielégítendő).
Gyakoriak azok az események, amikor közös kávézásokat vagy rendezvényeket szerveznek, ahová bármelyik tag csatlakozhat. A rendezvények többnyire egy adott téma köré szerveződnek. Így egy-egy égető problémára biztosan megtalálható a legszimpatikusabb hozzáértő vagy akár ott helyben a megoldás is.
Igényes alkotók
Akik közösségi részt bérelnek tuti, hogy nem csak a környezetükre, de a munkájukra is sokkal igényesebbek. Ezen felül rugalmasak és tapasztaltak. Legtöbbjük egyedül, vagy kisebb csoportokban már számtalan országot látott digitális nomád. Így kezdeményezőkészségük és önállóságuk is egyedülálló. Ezt már több cég és fejvadász is felismerte, ezért rendeznek találkozókat, partikat: próbálják különböző ajánlatokkal eltekerni az ifjú titánok vagy sokat látott veteránok fejét. Hogy sikerül-e a szabad életükről eltéríteni őket az már az ajánlat minőségén és a tárgyaló személy érdekérvényesítő és kapcsolatépítő képességén is múlik.
Wifi és wifi között is van különbség
Gyakran felmerül az a kérdés is, hogy netkávézót válasszunk vagy coworking irodát. Én legtöbbször az utóbbi mellett döntök. Ha egy netkávézóba megyek nem mindig van internet. A másik dolog, hogy sokszor nagyon lassú. Ennek az oka a különböző wifi szabványokban keresendő. Míg a legrégebbi szabány (802.11) letölt 0,9 Mbit/s-el, addig az újabbak (mint a gyakori 802.11n) már 74 Mbit/s-el is szépen működnek. Ezt a legtöbb laptop már ismeri és használja is, ha lehet. A leggyorsabb pedig a 802.11ad, ami már a jellemző 3700 Mbit/s-et is eléri.
Nem biztos azonban, hogy egy vendéglátóipari egységtől elvárhatjuk, hogy a legmodernebb technológiákat alkalmazza. Az olyasmikbe már bele sem megyek, hogy mi van ha leáll a net. Tud-e valaki kezdeni vele valamit vagy sem? Aztán a sebességet tovább akaszthatja, ha úgy van megosztva az internet, hogy korlátozva van egy-egy felhasználó sávszélessége. Nem tudom te hogy vagy vele, de én nem szeretek lassan dolgozni. Nincs annál rosszabb, mint amikor fél órát (vagy többet) kell várnom valamire, hogy letöltsön, amikor tudom, hogy az egész két percnél sem lenne több.